Pages

Thursday, July 1, 2010

超人不会飞: 超人的孤单

"Later wanna enter together first?"
"Sorry no, I want to repeat a while first. You go in first la, you sure can answer."

"Later wanna enter together as first batch?"
"Okay."


Then I am walking towards the the examination room,

but when I turn back, I saw them waving their hands to me......
They broke their promise. Though I'm not angry, but I feel alone......

考试一开始,我喜欢第一个进入考场,我选择做先锋。不是因为我心有成竹,不是因为我已经温习了十遍,不是因为我对考题了如指掌。我只是想快点一了百了,不想藕断丝连(用词不大恰当),不想再犹豫不决…… 因为先孤军进入考场,所以也先单独走出考场。


"If I grant you power, could you go on? ...... Accept this contract, and you accept its conditions. While living in the world of humans, you will live unlike any other: a different providence, a different time, a different life. The Power of the King will condemn you to a life of solitude. Are you prepared for this?"

In the anime Code Geass: Rebellion of Lelouch, this is what C.C. said to Lelouch before they sign the contract. But I never prepared for this Geass, the curse of Geass.

从来没有要接受超人的称号,从来没有要接受这王者之力,但别人却硬硬把这些称号加在我身上。人人以为做超人是很威风的,做王是掌权的,但没人知道超人制服和王者面具的背后却是孤单……

劉若英: 一輩子的孤單

我想我會一直孤單 這一輩子都這麼孤單
我想我會一直孤單 這樣孤單一輩子

天空越蔚藍 越怕抬頭看
電影越圓滿 就越覺得傷感
有越多的時間 就越覺得不安
因為我總是孤單 過著孤單的日子

喜歡的人不出現 出現的人不喜歡
有的愛猶豫不決 還在想他就離開
想過要將就一點 卻發現將就更難
於是我學著樂觀 過著孤單的日子

當孤單已經變成一種習慣
習慣到我已經不再去想該怎麼辦
就算心煩意亂 就算沒有人作伴

自由和落寞之間怎麼換算
我獨自走在街上看著天空找不到答案
我沒有答案

天空已蔚藍 我會抬頭看
電影越圓滿 就越珍惜傷感
有越多的時間 就越習慣不安
因為我總會樂觀 過著孤單的日子

我想我會一直孤單

The Loneliness of a King
____________________

The LORD God said, "It is not good for the man to be alone.
I will make a helper suitable for him."

Genesis 2:18

No comments:

Post a Comment